Naše principy
Náš přístup k dětem a jejich rodičům je založen na maximálním respektu a otevřenosti.
Nejdůležitější principy práce ve Velíčku
- Každé dítě je rovnocenným partnerem, kterého respektujeme a podporujeme v jeho jedinečném vývoji.
- Obdivujeme a vážíme si dětské kreativity (ač to u dospěláka občas vyžaduje značnou dávku trpělivosti 🙂).
- Věříme, že děti přirozeně směřují cestou k vlastnímu ideálnímu vývoji a učení. Rádi se jimi necháme vést.
- Dětem zároveň nastavujeme hranice – jasně, citlivě, srozumitelně a trpělivě.
- Tvoříme pro děti prostředí bez hodnocení, srovnávání a manipulace (nepoužíváme tresty, náš přístup je genderově neutrální, ctíme dětskou volbu v jídle, oblékání, aktivitách apod.)
- Vědomě a cíleně pomáháme dětem v rozvoji sociálních dovedností a emoční inteligence pomocí modelových situací, her a příběhů.
- Dopřáváme dětem svobodu, samostatnost a s nimi přicházející odpovědnost. Společně zažíváme a upevňujeme důležité mezilidské hodnoty.
- Naší povinností je zajistit dětem bezpečné a zdravé prostředí (díky stravě, pobytu a vztahu k přírodě, sportovním aktivitám apod.)
- K dětem přistupujeme s otevřeností, upřímností a láskou.
- Rodiče jsou u nás vítání.
Naše hlavní cíle
1.
Pomoci dětem zvládnout odloučení od rodičů.
2.
Naučit děti dobře fungovat v dětském kolektivu.
3.
Odloučení od rodičů probíhá u nás tak, jak si vyberete a jak to právě pro vás bude nejlepší. Dveře do studia Velíček jsou vám stále otevřené. V průběhu celé docházky můžete s námi trávit tolik času, kolik bude třeba a postupně se „vytrácet“. A to nejen v prvních dnech, ale kdykoliv to bude nutné. Každé dítě reaguje na situaci odloučení jinak a my se vám ve vašich potřebách plně přizpůsobíme.
Nejdůležitější rolí předškolního vzdělávání je naučit děti dobře fungovat v kolektivu a tvořit první vztahy mimo okruh rodiny. Každé z dětí je pro nás jedinečným členem naší skupinky. Hlavním úkolem učitelů je poskytnout dětem láskyplné přijímající prostředí a podporu, aby se mohly projevit a přirozeně najít své místo v kolektivu. Právě z tohoto důvodu tvoř velkou část našeho programu hra. Ve hře spolu děti nejvíce komunikují, spolupracují nebo se naopak hádají, vyjadřují své okamžité potřeby („tu hračku jsem měl první!“) a učí se dělit, čekat, vyjednávat apod.
Koncepce vychází z těchto tří osvědčených směrů:
Psychoterapeutické teorie Carla R. Rogerse. Každý živý tvor má v sobě tvořivý potenciál, který ho za příznivých podmínek vede k růstu a naplňování svých potřeb.
Osobnostně rozvojová koncepce Hodnotového vzdělávání Cyril Mooney. Velmi nás zajímá, jak je možné i s předškolními dětmi zvědomit a aktivně rozvíjet důležité mezilidské hodnoty (např. péče o sebe, své okolí a své blízké lidi, respektování potřeb druhých, dělat vše tak nejlépe jak umím, naslouchání druhému, úcta k přírodě a řada dalších). Během celého roku se tedy budeme hodnotám věnovat a to jak na ranních kroužcích tak i během dne formou jednoduchých aktivit, příběhů, pohádek apod.
Principy lesní pedagogiky. Je pro nás stále důležitější, aby se výchova a vzdělávání – život jako takový – odehrával co nejvíce v přírodě. Aby děti měly možnost zažívat si čas v přirozených cyklech našeho světa, úzce vstřebávat zázraky a úžasy rostlin, tvorů, země i vody. Aby vývoj jedinečné osobnosti našich/vašich dětí probíhal v srdci přírody. Díky tomu věříme, že děti budou přirozeně nosit přírodu ve svém srdci, pečovat o ní a tím i o sebe a celý náš lidsko-zemský ekosystém.
Žitavského 547
156 00 Praha 5 – Zbraslav
Máme otevřeno vždy po-pá
od 7:30 do 17:00
V případě zájmu o docházku určitě pište a volejte. Přijít se můžete podívat kdykoliv po telefonické domluvě. Den otevřených dveří je u nás každý den. Těšíme se na nové „velíčky“!